Motivace poradců k sjednávání úvěrů
Finanční sektor
S jakým problémem se klient potýkal?
Bankovní instituce působící na území České republiky hledala způsob pro motivaci svých interních zaměstnanců (poradců) ke zvýšení aktivity v oblasti nabízení a sjednávání úvěrových smluv.
Jak jsme našli řešení?
- Podívali jsme se s klientem na aktuální výsledky interních poradců v oblasti sjednávání úvěrových smluv a seznámili jsme se s konkurenčními produkty.
- Zjistili jsme, že v kontextu konkurence jsou nabízené úvěrové produkty klienta ve srovnatelné kvalitě a překážkou je pouze snížená důvěra poradců k těmto produktům.
- Na základě těchto informací jsme klientovi doporučili uspořádat workshop pro poradce, ukázat jim porovnání dostupných úvěrových produktů na trhu a vysvětlit jim výhody úvěrových produktů klienta v kontextu konkurence. Zároveň jsme navrhli klientovi připravit motivační systém pro poradce.
Jak jsme řešení implementovali a s jakými výsledky?
- Ve spolupráci s klientem jsme připravili pro poradce motivační soutěž.
- Aby bankovní poradce mohl čerpat odměnu, musí sjednat za stanovené období předem dohodnutý počet úvěrových smluv.
- Budget pro odměny se stanoví jako podíl z celkového hodnoty prodaných úvěrů v tomto období.
- Po skončení soutěžního období se tento budget rozdělí mezi 10 nejlepších poradců. Poradcům bude odměna vyplacena prostřednictvím Sodexo Dárkové poukázky, čímž klient zajistí spokojenost všech odměněných.
- Díky doplnění vzdělání v oblasti úvěrů získali poradci důvěru a jistotu, díky soutěži pak získali i motivaci a nabídka úvěrových produktů tak klientovi vzrostla od 10 %.