Pokud potřebujete objednat novou kartu, můžete o ni zažádat buď přes HR oddělení svého zaměstnavatele nebo přímo přes Sodexo Osobní účet v detailu dané karty (pokud máte Multi Pass Card, stačí zažádat o pouze o jednu).
Pokud vám novou kartu předával zaměstnavatel a již ji máte u sebe, v Osobním účtu u ní nejprve svítí status „K aktivaci“. V tuto chvíli je nutné ji aktivovat. Aktivaci karty provedete tak, že při první platbě vložíte kartu do terminálu, zadáte vlastní čtyřmístný PIN (sami si zvolíte kombinaci čísel) a jeho potvrzením.
V případě Home Delivery – doručení karty na domácí adresu uživatele, je před samotnou aktivací karty na terminálu nutné uvést kartu do stavu “K aktivaci“. To provede uživatel tak, že se přihlásí do svého Osobního účtu a u dané karty klikne na tlačítko Aktivovat kartu a zadá 16-místné číslo karty. Změní se stav karty z “Vyrobená” na “K aktivaci” a následně může aktivaci dokončit na platebním terminálu.
PIN je čtyřmístný a jeho volba závisí pouze na Vás. Zadáte jej při první aktivaci karty (případně po jeho resetu) platbou na terminálu. Automaticky se přiřadí k vaší kartě, ale u nás v systému není nikde evidován. Pokud jej zapomenete, je nutné provést reset přímo v účtu dané karty a následně kartu znovu kontaktně aktivovat (vložením do terminálu) – stejně jako při první aktivaci.
Platba benefitní kartou probíhá stejně jako platba bankovní kartou – po aktivaci, která vždy proběhne kontaktním způsobem (vložením karty do terminálu a zadáním PIN), probíhají platby dle druhu karty takto:
Název karty | Typ karty | Způsob aktivace |
Gastro Pass CARD | Stravenková karta | První aktivace je kontaktní, dále je možné platit bezkontaktně |
Flexi Pass CARD | Volnočasová karta | První aktivace je kontaktní, dále je možné platit bezkontaktně |
Multi Pass CARD | Nosič pro Gastro i Flexi Pass CARD na jedné kartě | Každou část je nutné aktivovat samostatně kontaktním způsobem. U Gastro části je dále možné platit bezkontaktním způsobem, Flexi část je nutné uplatňovat vždy kontaktním způsobem. (Technicky je možné platit bezkontaktně jen jedním zdrojem prostředků.) |
Zůstatek na kartě nebo jejích jednotlivých částech zjistíte v Sodexo účtu. Zde je možné v nastavení účtu zadat také volbu zasílání informací zůstatku na váš e-mail. Zasílání zůstatku formou SMS není možné. Zůstatek v Sodexu zjistíte také pomocí čísla karty v našem hlasovém automatu a nebo u operátora infolinky (pro tuto variantu si připravte bezpečnostní kód – viz dopis).