Jaký je váš dotaz?

Časté dotazy k našim benefitům a produktům Pluxee pro naše partnery, zaměstnance a zaměstnavatele. 

Product

Jak objednat nebo změnit terminál?

Kde objednat terminál?

Pro přijímání karet Gastro, Flexi ani Multibenefit využijte standardní terminál od poskytovatelů, se kterými spolupracujeme – tedy ČSOB, Raiffeisenbank, Komerční banka, Česká spořitelna, UniCredit Evo payments h-payment, First Data a O2.

Pro akceptaci stravenkové karty Gastro nabízíme jako alternativu nebo pomocníka při rozvozu vlastní aplikaci Pluxee ePlatba pro NFC zařízení s operačním systémem Android. Stáhnout si ji můžete zde.

Máte nový terminál?

Pokud se chystáte změnit svůj terminál nebo jste jej již změnili, zašlete nám prosím obratem jeho TID číslo, číslo smlouvy a adresu umístění (pouze v případě, kdy spravujete více provozoven) na adresu benefity@info.pluxee.cz. Nový terminál si můžete jednoduše nastavit také v partnerském portálu Pluxee na ucet.pluxee.cz.

Jak můžu objednat karty a stravné pro své zaměstnance?

Karty Pluxee Gastro nebo Multibenefit i samotné stravné objednává zaměstnavatel – stejně jako papírové stravenky - přes Pluxee objednávkový portál order.pluxee.cz. Volit můžete mezi doručením přímo do sídla vaší firmy nebo na adresy jednotlivých zaměstnanců. Připsání odpovídajícího stravného na jednotlivé kartové účty zaměstnanců zajistí Pluxee.

Je u stravenkové karty zachována daňová výhoda, jako je tomu u papírové stravenky?

Ano, v tomhle ohledu se nic nemění – i u karty a elektronického stravného zůstává daňová výhodnost zachována.

Mohu objednat karty Multibenefit, i když poskytujeme pouze stravování nebo volný čas?

Ano. Na kartě Multibenefit můžete mít aktivní i jen jednu z nabízených části. V případě, že se později rozhodnete využívat i druhou část, může být okamžitě a jednoduše aktivována skrze objednávku v rámci SPO. Můžete například běžně poskytovat stravování přes kartu Multibenefit a na Vánoce zaměstnancům přispět na volnočasové aktivity. Nemusíte vydávat další karty a prostředky jsou zaměstnancům okamžitě k dispozici na jedné kartě.

Co potřebuji k akceptaci Gastro?

Pokud máte zájem přijímat Pluxee digitální benefity na stravování je nezbytné mít uzavřenou platnou smlouvu o přijímání karet Gastro. Pro akceptaci potřebujete standardně funkční platební terminál, který akceptuje platební karty. Karty mohou být použity k placení na běžných platebních terminálech vybraných bank. V případě, že nemáte k dispozici terminál, můžete využít možnosti akceptace karet Gastro také v Partnerském portálu Pluxee v záložce online platby. Pro přijímání digitálních stravovacích benefitů je k dispozici také mobilní aplikace E-platba, která je dostupná pro zařízení s operačním systémem Android a NFC systémem skrze obchod Google Play. Více o aplikaci naleznete ZDE.

Co dělat, když bude Gastro karta zamítnuta?

Je možné, že zákazník nemá na kartě dostatek prostředků k úhradě. V tomto případě je problém na straně uživatele. Zákazník nemusí mít na Multibenefit nahranou stravenkovou kartu.

Vždy zkuste transakci zopakovat. Pokud se nezdaří bezkontaktní platba, zkuste provést platbu kontaktním způsobem. Zároveň zkuste očistit čip na kartě a ověřit funkčnost terminálu. Případné přetrvávající nefunkčnosti, prosíme, nahlaste na partner.cz@pluxeegroup.com nebo na Zákaznickou linku 233 113 435.

Do kdy můžu předložit poukázky k proplacení?

Stravenky Gastro můžete předložit k proplácení do 31. 1. roku následujícího po skončení platnosti stravenky (pokud tedy chcete proplácet stravenky s platností do 31. 12. 2023, je nutné stihnout doručení k nám na centrálu nebo některé ze Zákaznických center nejpozději 31.1.2024). 

Při zasílání nebo předkládání poukázek dvou různých emisí (ročníků) není nutné od sebe zásilky nijak oddělovat ani srovnávat poukázky podle jednotlivých roků platnosti. Podoby aktuálně platné emise stravenek naleznete ZDE.

Jak mám aktivovat platební terminál?

Pokud máte platební terminál banky podporující Gastro, aktivujeme vám jej automaticky po uzavření smlouvy o akceptaci karet Gastro. Pokud máte platební terminál Pluxee, postupujte při aktivaci dle návodu, který vám zašleme spolu s terminálem po uzavření smlouvy o akceptaci karet Gastro. V případě technických problémů se obraťte na infolinku pro řešení technických problémů uvedenou na vašem platebním terminálu. Po aktivaci platebního terminálu můžete začít akceptovat karty Gastro a stravenkové benefity nahrané na kartách Multibenefit.

Platební terminál jsem aktivoval. I tak ale odmítá akceptovat první transakci kartou. Jak mám postupovat?

Stačí, když na platebním terminálu provedete běžnou denní uzávěrku platebních operací, nebo budete opakovat odmítnutou transakci. Díky těmto operacím si terminál stáhne aktualizaci softwaru. Pokud potíže přetrvávají, kontaktujte telefonní číslo uvedené na terminálu nebo napište e-mail na partner.cz@pluxeegroup.com. O případné výměně terminálu je nutné vždy informovat Pluxee.

Co potřebuji k akceptaci Flexi?

Pro akceptaci karty Flexi potřebujete mít aktivní smlouvu o akceptaci Flexi. Platby Flexi můžete přijímat prostřednictvím platebního terminálu. Pokud platebním terminálem nedisponujete, platby je možné přijímat na Partnerském portále zadáním čísla karty zákazníka, čísla Pluxee účtu zákazníka nebo čísla eVoucheru. Na tomto portále můžete rozšířit i vaše stávající smlouvy o produkt Flexi.

Jak můžu objednat karty a volnočasové benefity pro své zaměstnance?

Karty Pluxee Gastro nebo Multibenefit i samotné benefity objednává zaměstnavatel – stejně jako papírové poukázky - přes Pluxee objednávkový portál mojeSodexo.cz. Volit můžete mezi doručením přímo do sídla vaší firmy nebo na adresy jednotlivých zaměstnanců. Připsání odpovídajícího stravného na jednotlivé kartové účty zaměstnanců zajistí Pluxee.

Je u digitálních benefitů (benefitů nahraných na karty) zachována daňová výhoda, jako je tomu u papírové poukázky?

Ano, v tomhle ohledu se nic nemění – i u karty a elektronických volnočasových benefitů zůstává daňová výhodnost zachována.

V jaké hodnotě mohu objednat Pluxee Dárek?

Nejoblíbenější jsou poukázky s nominální hodnotou 500 Kč a 1 000 Kč, ale umíme vyrobit na přání jakoukoliv hodnotu od 100 Kč.

Lze Dárkové poukázky personifikovat?

Pluxee Dárek můžeme personifikovat vaším logem a design obálky vám připravíme podle vašich požadavků.

Jak rychle mi poukazy doručíte?

Pokud objednáváte k vám na firmu, obvykle jej doručíme do 48 hodin. Jestliže preferujete předání Dárkového poukazu přímo do rukou obdarovaného, není to žádný problém. V takovém případě poukázky doručujeme do 5 pracovních dnů.

Jsou Dárkové poukázky daňově zvýhodněné?

Pluxee Dárek může být nákladovou položkou za předpokladu splnění zákonných podmínek. Firma může náklady na poukázky uplatnit jako daňově uznatelné, pokud v souladu s § 24 odst. 1 Zákona o daních z příjmů č. 586/1992Sb. (dále jen ZDP) prokáže, že se jedná o náklady vynaložené k dosažení, zajištění a udržení zdanitelných příjmů.

Kde lze za Dárkové poukázky nakoupit?

Provozovny, které akceptují naše dárkové poukazy, můžete jednoduše vyhledávat na vyhledavac.pluxee.cz. Máme jich více než 21 000 po celé ČR. Obdarovaný si za ně může dopřát nákup v nejrůznějších oblastech, jako např. oblečení, hračky, klenoty, kosmetika, hobby markety, elektro, zdraví, cestování, volný čas.

Jaká je platnost Dárkové poukázky?

Platnost našeho Dárkového poukazu je až 24 měsíců. Poukázky zakoupené v daném roce mají platnost až do konce roku následujícího.

Jak si vytvořit účet Pluxee Connect?

Účet Pluxee Connect si můžete založit na adrese ucet.pluxee.cz. V sekci přihlášení klikněte na kartu Pluxee Connect a založte si účet.

Zvolte "Vytvořit Pluxee Connect", pokud již účet Pluxee máte. Při registraci do Pluxee Connect budete požádání o zadání vašich aktuálních přihlašovacích údajů. Váš stávající účet Pluxee bude po úspěšném dokončení registrace propojen s účtem Pluxee Connect.

Pokud ještě nemáte účet Pluxee, zvolte možnost "Jste tu poprvé? Vytvořte si svůj nový účet!".

Musím si povinně vytvořit účet Pluxee Connect?

Pro aktivaci a používání karet Pluxee na platebních terminálech není nezbytné mít vytvořený účet Pluxee Connect.

Uživatelům telefonů se systémem iOS, kteří chtějí využívat Apple Pay na svém iPhonu nebo Apple Watch pro platby svou kartou Gastro, doporučujeme vytvořit si účet Pluxee Connect.

Uživatelům telefonů se systémem Android, doporučujeme vyčkat s re-registrací do Pluxee Connect, dokud vám nebude nabídnuta možnost stáhnout si z Obchod Play novou verzi aplikace Osobní účet s přihlášením přes Pluxee Connect.

Aby byl zajištěn bezproblémový přechod pro všechny uživatele, bude distribuce aplikace probíhat postupně s odstupem přibližně jednoho měsíce.