Nemůžete najít svou Sodexo kartu a nechcete, aby někdo čerpal vaše prostředky? Zablokovat kartu můžete sami online v Sodexo Osobním účtu nebo přímo v naší mobilní aplikaci. S blokováním karty vám může pomoci také HR oddělení vašeho zaměstnavatele nebo naše infolinka, která ale bude potřebovat znát váš bezpečnostní kód (prosíme, abyste jej měli připravený).
Pro blokaci karty na webu se nejprve přihlašte do Sodexo Osobního účtu. V přehledu si zvolíte produkt, který chcete zablokovat (Gastro Pass CARD – Stravování nebo Flexi Pass CARD – volný čas). Po levé straně uvidíte dvě tabulky. Druhá z nich – modrá, se týká stavu karty. Zde kliknete na nápis Blokovat kartu. V pop-up okně, které se vám zobrazí, potvrdíte, že chcete danou kartu skutečně zablokovat.
Pokud si kartu zablokujete, je následně možné ji také odblokovat. Způsob odblokování se odvíjí od způsobu blokace.
Pokud kartu blokuje uživatel přes svůj Osobní účet nebo přes aplikaci, může si kartu následně sám odblokovat. Postup je téměř stejný, jako při blokaci. Opět se přihlásíte do svého Sodexo Osobního účtu a zvolíte produkt, který chcete odblokovat. Znovu najdete tabulku týkající se stavu karty. Zde kliknete na nápis Odblokovat kartu. V pop-up okně, které se vám zobrazí, potvrdíte, že chcete danou kartu skutečně odblokovat.
Zaměstnanec si nemůže odblokovat kartu sám, pokud dojde k blokaci ze strany zaměstnavatele. Takto blokovanou kartu může opět odblokovat jen zaměstnavatel.
Zákaznická linka může provést blokaci za uživatele pouze po ověření bezpečnostního kódu. Pokud má uživatel dokončenu registraci do osobního účtu, provádí blokaci za uživatele tak, aby si kartu mohl uživatel dle potřeby sám v Osobním účtu odblokovat. Pokud však registraci v Osobním účtu dokončenou nemá, provádí Zákaznická linka blokaci za zaměstnavatele zaměstnance a v takové případě může odblokaci karty provést opět jen zaměstnavatel.